بهترین ترفند های اندروید.

افزایش صدای هدفون بدون هیچ برنامه ای و یا روت کردن در گوشی های اندروید

افزایش صدای هدفون بدون هیچ برنامه ای و یا روت کردن در گوشی های اندروید

 

میخوام امروز یه موضوعی رو آموزش بدم که باهاش میتونید صدای هدست گوشی رو تقویت کنید
این آموزش ممکنه روی رامهای کاستم جواب نده.روی ورژن های پایینتر اندروید هم جواب نمیده. روی گوشیهای گلکسی با رام استوک 2.3 که جواب داده... سایر برندها هم امتحان کنند ببینند جواب میده یا نه.
1- کد *#*#197328640#*#* را در گوشی شماره گیری کنید وارد محیط سرویس میشوید.
2- گزینه Audio را انتخاب کنید.
3- در صفحه بعد گزینه Max8899 AMP رو انتخاب کنید.
4- در صفحه بعد Set stereo headset را بزنید.
5- در صفحه بعد Pre amp gain بزنید.
6- حالا سه گزینه میبینید:
0db
5db
20db
هر کدوم رو خواستید امتحان کنید وبعد گزینه PGAIN apply next amp on رو بزنید وخروج رو انتخاب کنید.

افزایش سرعت کامپیوتر با تغییرات در رجیستری(Registry) ویندوز.

در این مقاله با چند تغییر کوچک درتنظیمات Registry ویندوز آشنا خواهید شد که موجب افزایش سرعت سیستم عامل می گردند. Windows Registry دیتابیسی است که تنظیمات و پیکربندی سیستم عامل در آن نگهداری می شوند. تمام تنظیمات از سرعت حرکت ماوس تا تنظیمات مرتبط با اتصال به اینترنت و یا بازده کامپیوتر در Registry ویندوز ذخیره می شوند. در ادامه با 6 تغییر در Windows Registry آشنا خواهید شد.

امکانات جدید و کاربردی بسیاری به ویندوز ویستا و 7 اضافه شده است اما با اعمال برخی تغییرات جزئی در تنظیمات سیستم عامل می توانید سرعت کامپیوتر خود را افزایش دهید. قبل از اعمال تغییرات از کل تنظیمات و اطلاعات موجود در Registry ویندوز بک آپ بگیرید تا در صورت مشکلات احتمالی از آن استفاده کنید.

اگر مراحل ذکر شده در این راهنما را با دقت اعمال نکنید ممکن است در کارکرد ویندوز اختلال ایجاد شود پس ابتدا از Registry بک آپ بگیرید و سپس در اعمال تغییرات دقت کنید.

برای تهیه بک آپ از Windows Registry از نرم افزار ERUNT استفاده کنید. این نرم افزار مجانی است و با نسخه های مختلف ویندوز (Windows Xp, Vista, 7) کار می کند. با ERUNT می توانید بخش های مختلف Registry را جداگانه باز گردانید.

لینک دانلود نرم افزار ERUNT برای تهیه بک آپ از Registry ویندوز

 
از کل اطلاعات Registry بک آپ می گیرد ولی اگر قصد دارید تنها بخش خاصی از registry را ویرایش کنید می توانید از همان بخش خاص بک آپ بگیرید برای این کار وارد نرم افزار Registry Editor شود:

از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید (یا از کلید های ترکیبی winkey+r استفاده کنید) سپس عبارت regedit را وارد نموده و کلید Enter را فشار دهید. پنجره باز شده نرم افزار داخلی ویندوز برای مدیریت محتوای Registry است.

برای تهیه بک آپ از یک قسمت خاص از Registry، قسمت مورد نظر را انتخاب نموده و سپس از منوی فایل Export را انتخاب کنید. اگر پس از تغییرات مشکلی برای Registry بوجود آمد تنها کافی است روی فایل ذخیره شده دو بار کلیک کنید.

حال که از Registry بک آپ گرفته اید می توانید تغییرات مربوطه را اعمال کنید اگر وارد Regedit نشده اید از دستور عمل بالا استفاده کنید و وارد نرم افزار Registry Editor شوید

افزایش سرعت Aero Peek


قابلیت Aero Peek در ویندوز 7 به کاربر این امکان را می دهد که با قرار دادن نشانگر ماوس برروی دکمه نمایش میزکار (Show Desktop) و بدون کلیک کردن دستکتاپ را مشاهده کند یعنی اگر بخواهید بدون بستن و یا کوچک سازی پنجره ها میزکار ویندوز را مشاهده کنید فقط کافی است چند لحظه نشانگر ماوس را برروی دکمه Show Desktop نگه دارید. مدت زمان تاخیر برای نمایش میزکار بصورت پیشفرض 500 میلی ثانیه است یعنی نصف ثانیه اگر بخواهید می توانید این زمان را کم و زیاد کنید:

Registry Editor
راباز کرده و سپس:

HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion > Explorer > Advanced

را انتخاب کنید سپس در پنل سمت راست، دکمه سمت راست ماوس را فشارداده و DWORD 32-bit را از New انتخاب کنید نام ورودی جدید را "DesktopLivePreviewHoverTime" بگذارید (بدون "") توجه داشته باشید که با فشار دادن دکمه f2 برروی هر ورودی می توانید نام آن را تغییر دهید.

سپس برروی DesktopLivePreviewHoverTime دوبار کلیک نموده و Decimal را انتخاب کنید سپس عدد تاخیر نمایش را بر اساس میلی ثانیه وارد کنید (مقدار پیش فرض 500 میلی ثانیه است). برای مشاهده تغییرات یک بار سیستم عامل را Log off و مجددا Log in کنید.
افزایش سرعت نمایش نوار ابزار

در ویندوز 7 و ویستا زمانی که نشانگر ماوس را برروی یکی از آیکون های نوار ابزار (Taskbar) برده و کمی صبر کنید پیش نمایشی از پنجره در ابعاد کوچک نمایش داده می شود تاخیر پیش فرض برای نمایش این پیشنمایش 400 میلی ثانیه است اگر تمایل دارید آن را کم و یا زیاد کنید از روش زیر استفاده کنید:

Registry Editor
را باز کنید و سپس:

HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion > Explorer > Advanced

برروی پنل سمت راست، دکمه سمت راست ماوس را بزنید و از منوی New گزینه DWORD 32-bit را انتخاب نمایید نام DWORD جدید ساخته شده را "ExtendedUIHoverTime" (بدون "") بگذارید.

سپس برروی ExtendedUIHoverTime دوبار کلیک نموده و آن را باز کنید، Decimal را انتخاب کرده و در قسمت Value هر عددی که تمایل دارید وارد کنید این عدد نیز براساس میلی ثانیه است پس از وارد نمودن عدد، برروی دکمه OK کلیک کنید. در نهایت نیز یک بار سیستم را Log off و سپس Login نمایید.
افزایش سرعت منو ها

افزایش سرعت باز شدن منو ها در ویندوز 7 و ویستا نیز ساده است:

Registry Editor
را باز کنید و سپس شاخه Desktop را از آدرس زیر پیدا کنید:

HKEY_CURRENT_USER > Control Panel > Desktop

عبارت MenuShowDelay را یافته و برروی آن دوبار کلیک کنید. این عدد نیز براساس میلی ثانیه است و مقدار پیش فرض آن 400 میلی ثانیه می باشد. در نهایت نیز برای مشاهده تغییرات یکبار Log off و سپس Log in کنید.
جلوگیری از بوت شدن خودکار کامپیوتر


پس از بروز رسانی سیستم عامل و نصب آپدیت های ویندوز، سیستم عامل بصورت خودکار پس از 10 تا 15 دقیقه کامپیوتر را ریستارت می کند تا تغییرات ایجاد شده پس از نصب بروز رسانی اعمال شوند حال اگر شما فایل های مختلفی را باز داشته باشید و در حال وارد کردن اطلاعات و یا انجام کار خاصی باشید ریستارت خود کار سیستم و یا پیغام های آزار دهنده آن باعث از دست رفتن اطلاعات می شوند.

برای غیرفعال کردن ریستارت خودکار ویندوز در سیستم عامل های Windows Xp, Vista, 7 وارد Registry Editor شده و مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Policies > Microsoft > Windows

برروی پنل سمت راست، دکمه سمت راست ماوس را فشار داده و سپس از منوی New گزینه Key را انتخاب کنید این عمل باعث ایجاد یک فولدر جدید می شود نام آن را WindowsUpdate بگذارید.

WindowsUpdate
را باز کرده و در پنل سمت راست مجددا دکمه سمت راست را زده و این باز از منوی New گزینه DWORD 32-bit را انتخاب کنید نام DWORD جدید را "NoAutoRebootWithLoggedOnUsers" بگذارید.

NoAutoRebootWithLoggedOnUsers
را باز کنید و در قسمت Value عدد 1 را وارد نمایید. نیازی نیست که Base را به Decimal تغییر دهید اجازه دهید برروی همان گزینه Hexadecimal باقی بماند و سپس برروی گزینه OK کلیک کنید.

از Registry Editor خارج شده و سپس یک بار سیستم را Log off و مجددا Log in کنید. پس از این دیگر پس از بروز رسانی ویندوز ریستارت نمی شود مگر اینکه شما دستور ریستارت را تایید کنید.
غیرفعال کردن بالون اطلاع رسانی

اگر شما هم از بالون اطلاع رسانی (Notification Balloons) ویندوز خوشتان نمی آید می توانید از روش زیر آن را غیرفعال کنید:

Registry Editor
را باز کنید و وارد شاخه زیر شوید:

HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion > Explorer > Advanced

در پنل سمت راست دکمه، سمت راست ماوس را فشار داده و سپس از منوی New گزینه DWORD 32-bit را انتخاب کنید نام آن را نیز EnableBalloonTips بگذارید.

دوبار برروی EnableBalloonTips کلیک کرده و سپس مقدار 0 را در Value وارد کنید سپس دکمه OK را فشار کنید.

سیستم را Log off و مجددا Log in کنید تا تغییرات اعمال شود.
افزایش سرعت بوت شدن ویندوز XP

اگر سرعت بوت شدن ویندوز XP شما کند است با این تغییر می توانید سرعت آن را افزایش دهید:

وارد Registry Editor شده و سپس:

HKEY_LOCAL_MACHINE > SYSTEM > CurrentControlSet > Control > ContentIndex.

در پنل سمت راست StartupDelay را یافته و برروی آن دوبار کلیک کنید Decimal را از Base انتخاب نموده و سپس عدد 40,000 را در آن وارد کنید مقدار پیش فرض 480,000 است.

از Registry editor خارج شده و سپس کامپیوتر را ریستارت کنید حتما متوجه افزایش سرعت بوت شدن ویندوز XP خواهید شد. توجه داشته باشید که اگر این عدد را کمتر از 40,000 کنید تغییری در سرعت لود شدن سیستم عامل به وجود نخواهد آمد.

ترفند های مفید ویندوز 8.

ترفند های مفید ویندوز 8.

 

ویندوز 8 کم کم به عنوان سیستم عامل اصلی در کامپیوترهای ما مستقر میشود و جای ویندوز 7 را میگیرد. اگر شما مهارت کافی در کار با ویندوز 7 را داشته اید، پس با ویندوز 8 نیز میتوانید کار کنید و با بررسی قسمت های مختلف آن، از امکانات و ابزارهای جدید ویندوز 8 باخبر شوید.

 

اگر هنوز ویندوز 8 را نصب نکرده اید، پیشنهاد میکنیم همین امروز دست به کار شوید. نسخه های مختلفی از ویندوز 8 را میتوانید از سایت سرزمین دانلود دریافت و نصب کنید. قطعا مراحل نصب و کار با ویندوز 8 ، یک تجربه شگفت انگیز برای شما خواهد بود.

 

همانطور که در زمان ارائه ویندوز 7 سعی کردیم با ارائه نکات مفید و ترفندهای کاربردی، مهارت شما را در کار با ویندوز افزایش دهیم، در مورد ویندوز 8 نیز بیکار ننشسته ایم. در این مقاله، مجموعه ای از ترفندهای ویندوز 8 را به شما معرفی میکنیم. یادگیری این ترفند ها کار با ویندوز 8 را برای شما راحت تر و دلپذیرتر خواهد کرد.

 

کاشی های دوست داشتنی

در شروع کار ویندوز 8، شما با مجموعه‌ای از کاشی‌های زنده و فعال روبرو خواهد شد، که هر کاشی معرف یک نرم‌افزار است. برای اجرای هر نرم‌افزار بر روی آن کلیک کنید. اگر می‌خواهید کاشی‌ها را جابه‌جا کنید، کلیک چپ ماوس را بر روی کاشی مورد نظر نگه داشته و آنرا به مکان دلخواه بکشید.

اگر به‌ اندازه کافی برای کشف رابط‌ کاربری ویندوز ۸، وقت گذاشته‌اید، می‌توانید به صفحه‌اصلی (Desktop) بروید. برای اینکار کافی‌ است بر روی کاشی مربوط به آن کلیک کنید. و یا کلید‌های‌ ترکیبی Win+D را بزنید. با این کار هرجایی که باشید، به دسکتاپ منتقل خواهید شد.

 

 

بزرگنمایی و کوچک نمایی (Zoom in , Zoom out)

اگر تعداد کاشی ها زیاد باشد، با چرخاندن غلطک وسط ماوس میتوانید در طول صفحه اسکرول کنید. در این صورت اگر خواستید همه کاشی ها را به صورت یکجا ببینید، باید صفحه را کوچک کنید. برای این کار کلید Ctrl را نگه داشته و با چرخاندن غلطک وسط ماوس صفحه را کوچک نمایی کنید. به همین روش میتوانید صفحه را مجدد بزرگ نمایی کنید.

 

 

 

 

منوی چارم (Charm Menu)

وارد دسکتاپ شوید. اشاره گر ماوس را بر روی گوشه های بالا یا پایین سمت راست دسکتاپ قرار دهید تا منوی چارم ظاهر شود. این منو در واقع برای دسترسی سریع تر به بخش های مختلف ویندوز استفاده میشود. این منو را میتوانید با کلید های ترکیبی Win+C نیز ظاهر کنید. سپس روی آن کلیک کنید تا دسترسی کامل داشته باشید.

برای خارج شدن از Charm Menu ، روی گوشه پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید. و یا کلید Win را بزنید.

 

پنجره های همزمان

اگر به صورت همزمان چندین نرم افزار و یا پنجره در حال اجرا باشند، با قرار دادن شکلک ماوس بر روی گوشه سمت چپ بالای تصویر میتوانید تصویر کوچکی از همه پنجره ها را ببینید. ای کار را با زدن کلید های ترکیبی Win+Tab نیز میتوانید انجام دهید. حالا از روی تصویرهای کوچک نمایش داده شده، بر روی پنجره مورد نظر خود کلیک کنید تا به آن منتقل شوید. این کار با کلید های ترکیبی Alt+Tab نیز قابل انجام است.

 

 



میانبرهای مفید

استفاده از میانبرها و کلید های ترکیبی میتواند سرعت عمل شما را در کار با ویندوز 8 افزایش دهد.

مهم ترین میانبرهای ویندوز 8 عبارتند از:

Win + H:
دسترسی به قسمت اشتراک‌گذاری منوی چارم
Win + I:
دسترسی به بخش تنظیمات (Settings) منوی چارم
Win + K:
دسترسی به بخش دستگاه‌های منوی چارم
Win + Q:
جستجوی اپلیکیشن‌ها
Win + F:
جستجوی فایل‌ها
Win + W:
جستجوی تنظیمات ویندوز
Win + X:
دسترسی به ابزارهای متداول مدیریت سیستم‌ عامل
Win + E:
اجرای فایل‌اکسپلورر در محیط دسکتاپ
Win + O:
قفل نمودن جهت صفحه (عمودی و افقی)
Win + R:
اجرای پنجره Run
Win + L:
قفل نمودن ویندوز
Win + Print Screen:
گرفتن عکس از صفحه‌نمایش و ذخیره‌سازی عکس‌ها در فولدر Snapshots در بخش Pictures
Win + 1,2,3,4,5,6,7,8,9:
با فشردن هریک از اعداد، نرم افزاری متناظر با آن که در Taskbar پین شده‌ است اجرا می‌شود.
Ctrl + Shift + Delete:
اجرای ابزار مدیریت وظایف (Task Manager)

 


جستجو

بهترین روش برای پیدا کردن فایل ها، نرم افزارها، و ابزارها در ویندوز 8 ، استفاده از منوی جستجو (Search Charm) است. در یک قسمت دلخواه از صفحه‌ آغازین (Start Screen) به تایپ بپردازید تا جستجو شروع شود. حالا از منوی جستجوی باز شده می‌توانید نوع فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید تا به این صورت، نتایج مطلوب‌تری بدست بیاورید.

برای مثال اگر به دنبال یک آهنگ می‌گردید، ابتدا می‌توانید آن را در فایل‌های کامپیوتر خود جستجو کنید، اگر نتیجه‌ای نیافتید، در منوی جستجو بر روی موزیک کلیک کنید تا Xbox Music را جستجو کنید. اگر بازهم جستجو بی‌نتیجه بود، بر روی Internet Explorer کلیک کنید تا جستجوی اینترنتی آغاز گردد و همه این‌کارها بدون نیاز به بستن منوی جستجو انجام می‌شوند. در حقیقت شما به کمک منوی جستجو (Search Charm) می‌توانید به دنبال هر چیزی در هر جایی بگردید. از جستجوی یک موقعیت در اپلیکیشن‌های نقشه و آب‌و‌هوا گرفته تا آخرین وضعیت بازار بورس در اپلیکیشن‌های مالی و یا نام اپلیکیشنی جدید در فروشگاه ویندوز.

 

 



تنظیمات منوی چارم

بسیاری از امکانات پرکاربرد ویندوز را میتوانید از طریق این منو پیدا کنید. از امکاناتی که قبلا در System Tray بودند (مثل تنظیمات صدا، شبکه، و کیبورد) گرفته تا دکمه خاموش کردن سیستم.

 

صفحه تنظیمات Charm علاوه بر موارد ذکرشده ، به کاربر امکان دسترسی به پنجره آشنای Control Panel را برای دسترسی به تنظیمات گوناگون سیستم می‌دهد. اما پیش از آنکه وارد جزئیات کنترل پنل شوید، به پنجره Settings Charm باز گردید و در قسمت پایین کلید Change PC Settings را بیابید. این منو امکانات زیادی را در اختیار کاربر می‌گذارد. تغییر لاک‌اسکرین و تغییر عکس پس‌زمینه صفحه‌ استارت، مدیریت اطلاع‌رسانی‌ها (Notifications) و حریم خصوصی در ویندوز، و معرفی دستگاه‌های جانبی نظیر چاپگر، بخشی از امکانات گزینه Change PC Settings هستند.

 

 



دسترسی های آنلاین

اگر قصد دارید کاربر دیگری را به ویندوز معرفی کنید و یا از راه دور و از طریق اینترنت به حساب‌کاربری خود در ویندوز 8 لاگین کنید، تنها کافی‌است در Settings Charm بر روی گزینه Change PC Settings کلیک کرده و گزینه Users را انتخاب کنید.

 

 

 

هر چند کار با برخی ابزارهای جدید ویندوز 8 کمی پیچیده به نظر میرسد، ولی برای اینکه از غافله عقب نمانید و بتوانید با نرم افزارها و اپلیکیشن های جدید کار کنید، لازم است تا مهارت های خود را در کار با ویندوز 8 افزایش دهید.

 

امیدواریم این مقاله به آشنایی بیشتر شما با ویندوز 8 کمک کرده باشد.


نکته و ترفند برای آشنایی با«ویندوز 8

 

در سیستم‌عامل جدید شرکت «مایکروسافت» به نام «ویندوز 8» قابلیت‌ها و امکانات متعدد جدیدی به چشم می‌خورد. ممکن است کار با آن‌ها در نگاه اول برای کاربران سخت به نظر برسد، در صورتی که رابط کاربری «ویندوز 8» بسیار نیز کاربرپسند است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 10 نکته و ترفند برای آشنایی بیشتر با «ویندوز 8» بپردازیم.

 

 

1. خاموش کردن دستگاه

خاموش کردن کامپیوتر در ویندوز 8 مقداری متفاوت از قبل است. برای این کار بایستی در نمایه Metro، نشان‌گر ماوس را بر روی دکمه Start در گوشه سمت چپ صفحه ببرید و سپس Settings را انتخاب کنید. در سمت راست، منویی ظاهر خواهد شد که شما می‌توانید با مراجعه به Power، اقدام به خاموش کردن دستگاه کنید.

 

 

2. تبدیل درجه حرارت به سانتی‌گراد

در برنامه مربوط به آب‌و‌هوای موجود در نمایه Metro که با عنوان Weather مشخص شده است، به طور پیش‌فرض درجه هوا با واحد فارنهایت مشخص شده است. در صورتی که دوست دارید دما با سانتی‌گراد نمایش داده شود، کافی است کلیدهای ترکیبی Windows + C را فشار داده و به Settings بروید. در این قسمت می‌توانید تغییرات لازم را اعمال نمایید.

 

 

3. عبور سریع از Lock Screen

در نمایه Metro «ویندوز 8» صفحه‌ای به نام Lock Screen تعبیه شده است (ترفندستان) که پیش از ورود به ویندوز نمایش داده می‌شود. در صورتی که از صفحه نمایش لمسی استفاده می‌کنید با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه می‌توانید از این صفحه عبور کنید. همچنین با استفاده از دوبار کلیک ماوس و یا فشردن کلید Enter کیبورد نیز می‌توانید صفحه Lock Screen را رد کنید.

 

 

4. جستجوی سریع

در صورتی که قصد جستجوی محتویات کامپیوتر را دارید و در صفحه آغازین نمایه Metro حضور دارید کافی است شروع به تایپ عبارت مورد نظر خود کنید. خواهید دید که صفحه جستجو ظاهر می‌گردد.

 

 

5. مشاهده برنامه‌های مورد علاقه به هنگام جستجو

در قسمت جستجو، لیستی از همه برنامه‌های نصب شده به چشم می‌خورد. برای ویرایش این لیست می‌توانید به Control Panel رفته، بر روی منوی Search در سمت‌راست صفحه کلیک کرده و برنامه‌های مورد علاقه خود را به آن منتقل کنید.

 

 

6. باز نمودن Task Manager

در «ویندوز 8» نیز به مانند ویندوزهای قبلی با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Esc می‌توانید به Task Manager ویندوز دسترسی داشته باشید.

 

 

 

7. راه‌اندازی مجدد Windows Explorer

در «ویندوز 8» به مانند ویندوزهای قبلی امکان بستن کامل سرویس Windows Explorer یا explorer.exe وجود ندارد. با این حال شما می‌توانید پس از مراجعه به Task Manager و انتخاب Windows Explorer بر روی دکمه Restart موجود در Task Manager کلیک کنید تا این سرویس از نو راه‌اندازی شود.

 

 

8. باز نمودن سریع منوی File History

شما می‌توانید برای مشاهده تاریخچه هر فایل از قابلیت File History در «ویندوز 8» استفاده کنید. این قابلیت این امکان را فراهم می‌کند تا فایل خود را به نسخه قبلی آن بازگردانی کنید. برای این کار در هر پوشه، برای دسترسی سریع به File History می‌توانید از سه دکمه پایین صفحه استفاده کنید. این دکمه‌ها امکان بازگردانی فایل انتخابی را فراهم می‌کنند.

 

 

 

9. پیش‌نمایش پشتیبان فایل‌ها

فایل‌های Backup یا پشتیبان برخی فایل‌ها که توسط قابلیت File History فراهم شده است، به صورت تصاویر کوچک نمایش داده می‌شود. کافی است آیکن آن‌ها را انتخاب نمایید تا محتویات آن‌ها قابل مشاهده شود.

 

 

 

10. افزودن برنامه‌های دیگر به صفحه آغازین نمایه Metro

شما می‌توانید علاوه بر برنامه‌هایی نظیر Weather و News، برنامه‌های دیگری را نیز به صفحه آغازین نمایه Metro اضافه کنید. برای این کار کافی است نام برنامه را جستجو کرده و پس از نمایش نتایج جستجو بر روی آن راست‌کلیک نموده و Pin را انتخاب نمایید. برای این که این برنامه از این قسمت حذف شود، می‌توانید مجدد راست‌کلیک کرده و Unpin را انتخاب کنید.

ساخت یک فولدر جادویی در ویندوز.

در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه ساخت یک فولدر با قابلیت‌های خاص بپردازیم. فولدری که پس از ورود به آن می‌توانید به کلیه تنظیمات ویندوز در گروه‌بندی‌های مختلف دسترسی داشته باشید. از این رو این فولدر را می‌توانیم یک فولدر جادویی بنامیم.

بدین منظور:
در هر محلی نظیر صفحه دسکتاپ  یک فولدر جدید ایجاد کنید (با استفاده از راست کلیک بر روی فضای خالی و انتخاب New > Folder).
سپس عبارت زیر را عیناً Copy کرده و به عنوان نام فولدر قرار دهید:
Tarfandse7en.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
بر روی فولدر ایجاد شده به نام Tarfandse7enدوبار کلیک کنید.
در این فولدر جادویی می‌توانید تمامی تنظیمات ویندوز را در یک مکان در اختیار داشته باشید.

مشاهده لیست کلیه نرم‏ افزار های نصب شده بر روی ویندوز.

  تاکنون شده است که بخواهید جهت اطلاع خودتان یا در اختیار قرار دادن دیگران، لیستی از نرم ‏افزارهایی که بر روی ویندوزتان نصب است را تهیه کنید تا مطلع شوید دقیقاً چه برنامه‏هایی بر روی ویندوزتان نصب است؟ برای این کار چه می‏کنید؟ از منوی Start به All Programs می‏روید یا در نهایت به صفحه Add/Remove Programs در Control Panel مراجعه می‏کنید؟ حال اگر بخواهید نام این برنامه‏ها را در اختیار دیگران قرار دهید چه می‏کنید؟ از صفحه عکس می‏گیرید یا شروع به تایپ نام برنامه‏ها می‏کنید؟ باید بدانید که همه این راه‏هایی که مطرح شد غیراصولی هستند. در این ترفند قصد داریم نحوه مشاهده و تهیه لیست کامل کلیه نرم‏افزارهای نصب شده بر روی ویندوز به همراه نسخه دقیق هر یک را برای شما بازگو کنیم. آن هم بدون استفاده از هر گونه برنامه جانبی و تنها از طریق خود ویندوز. این ترفند بر روی کلیه نسخه‏های ویندوز قابل اجراست.

 

برای این کار:

ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کنید

سپس اگر از ویندوز XP استفاده می‏‏کنید Run را انتخاب کرده و عبارت cmd را وارد کنید و Enter بزنید. و اگر از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید پس از باز کردن منوی Start بلافاصله عبارت cmd را تایپ نموده و کلید Enter را از روی کیبورد فشار دهید.

پس از باز شدن پنجره Command Prompt، عبارت wmic را تایپ کنید و Enter بزنید.

اکنون دستور زیر را عیناً وارد کنید و مجدد Enter بزنید:

 

product get name,version

 

پس از وارد کردن این دستور (ترفند ۲۲۰) بسته به تعداد نرم‏افزارهای نصب شده بر روی ویندوز بین چند ثانیه تا چند دقیقه طول می‏کشد تا لیست برنامه‏ها همراه با نسخه دقیق هر کدام ظاهر شود.

در صورتی که می‏خواهید فقط عنوان برنامه‏ها بدون درج ورژن هر کدام نمایش داده شود به جای دستور بالا از دستور زیر استفاده کنید:

 

product get name

 

همچنین اگر بخواهید از لیست این برنامه‏ها خروجی بگیرید، می‏توانید به سادگی خروجی با فرمت txt و html بگیرید و بروی هارد ذخیره کنید.

برای گرفتن خروجی با فرمت txt از دستور زیر:

 

output:c:\Tarfandcity.txt product get name,version/

 

و برای گرفتن خروجی با فرمت html از دستور زیر استفاده کنید:

 

output:c:\Tarfandcity.html product get name,version/

 

دقت کنید، دستورات فوق را کپی نکنید، بلکه تنها در محیط CMD آنها را تایپ نمایید. همچنین همانطور که مشخص شده است فایل با نام Tarfand۲۲۰ که شامل لیست برنامه‏ ها است در درایو C ذخیره می‏شود. شما می‏توانید مسیر ذخیره این فایل و نام آن را در دستور تغییر دهید.